Bentec 450 na plánované generálce
V průběhu prvního čtvrtletí roku 2025 probíhá na soupravě Bentec 450 pětiletá inspekce. Souprava musela přerušit vrtnou kampaň v Maďarsku, kde od minulého roku působí, a realizovat tuto důležitou část pravidelné údržby. Samotná inspekce probíhá převážně v Lužicích a částečně i v Bad Bentheimu a Maďarsku. Po jejím ukončení by souprava BT450 měla být znovu uvedena do provozu a v průběhu dubna znovu pokračovat v projektu.
Během pětileté inspekce hlavních částí soupravy B450 byla provedena:
- kompletní kontrola Top Drive, zahrnující výměnu kritických částí, jako jsou hlavní hřídel, ložiska. Toto bylo provedeno kompletně u výrobce, firmy Bentec,
Další zařízení byla kontrolována vlastními kapacitami MND DS v Lužicích
- kompletní kontrola výplachových čerpadel, výměna opotřebovaných dílů, NDT kontroly
- generální oprava Cathead (hydraulické odtrhovače), NDT kontroly, repase hydraulických válců
- generální oprava Iron Roughneck ST-120, NDT kontrol, oprava hydraulických prvků, oprava kinetiky
- kompletní kontrola Crown Block (koruna): opískování, NDT kontroly, výměna ložisek, nátěr
- kompletní kontrola Travelling Block (kladkostroj): opískování, NDT kontroly, výměna ložisek, nátěr
- kompletní kontrola Dead Line Anchor (mrtvý konec lana): opískování, NDT kontroly, výměna ložisek, nátěr
- kompletní kontrola Rig Floor Winches (pomocné vrátky)
- kompletní kontrola Rotary Table (rotační stůl)
V rámci kontrol byla provedena výměna a oprava vnitřního chlazení ve VFD kontejneru.
Na uskladněné soupravě v Maďarsku byla provedena následující opatření:
- výměna elektrických kabelů na Mud Tank System (výplachových nádrží)
- kontroly ocelových konstrukcí a zdvihacích bodů
- seřízení a kontrola vstřiků na hlavních generátorech Cummins
- pravidelné kontroly a revize na ostatním zařízení a příslušenství soupravy B450
V rámci odstávky také proběhla výroba a modifikace odvodu výplachu z Rig floor do Trip tanku.
- výroba jednotlivých částí proběhla v Česku
- úprava odvodu a instalace nových částí byla provedena v Maďarsku
Radovan Jedlička
Vedoucí obchodního oddělení
Další články
Vylepšili jsme soupravu Bentec 350 – zvýšili jsme nosnost na 418 tun
Naše společnost s potěšením oznamuje významnou modifikaci soupravy Bentec 350, která navýší její nosnost z původních 350 na 418 tun. Tento krok nám umožní lépe reagovat na rostoucí poptávku po těžkých soupravách, která vznikla nejen v oblasti Oil and Gas, ale také v sektoru hlubokých geotermálních vrtů.
Místa pro odpočinek a spousta zeleně. Areál v Lužicích se promění v moderní technologický park
Nejen opravit, ale zlepšit po všech stránkách. MND Drilling and Services má plán, jak areál v Lužicích pozvednout – z pohledu funkčního, krajinářského, technologického ale i estetického. Tornádo zde způsobilo škody za vice než čtvrt miliardy korun. Tři roky poté je prakticky vše opravené. Tím to však nekončí. Naopak.
Krumvíř 3 – čtyři kilometry pod zemí, potenciálně obrovské zásoby
Nejhlubší vrt v Česku za posledních 30 let se těší značné pozornosti médií. Do okolí jihomoravského Krumvíře, kde pracuje Bentec 350, se vypravili zástupci redakcí novin, televizních i rozhlasových stanic. MND pro ně uspořádalo exkurzi, aby mohli svým čtenářům, divákům a posluchačům zprostředkovat, jak vypadá práce na vrtu, který se dostane víc jak čtyři kilometry pod zem.