Místa pro odpočinek a spousta zeleně. Areál v Lužicích se promění v moderní technologický park

Nejen opravit, ale zlepšit po všech stránkách. MND Drilling and Services má plán, jak areál v Lužicích pozvednout – z pohledu funkčního, krajinářského, technologického ale i estetického. Tornádo zde způsobilo škody za vice než čtvrt miliardy korun. Tři roky poté je prakticky vše opravené. Tím to však nekončí. Naopak.

Plánovanou podobu areálu ovlivní také zásadně chystaná dálnice D55, která nahradí silnici první třídy se stejným číslem. Ovšem s tím rozdílem, že zde bude chybět sjezd – severní přístup do lužického areálu tak již nebude možný. Stavět se má mezi lety 2028 a 2032.

„Proto vybudujeme novou nákladní vrátnici pro využívání nového příjezdu do areálu. Změní se také páteřní trasa v rámci obsluhy jednotlivých skladovacích ploch,“ popisuje ředitel MND Drilling and Services René Kachyňa. Společnost skladuje přes 1000 kusů zařízení a další trubní materiál, nároky na logistiku jsou obrovské. Komunikace jsou navržené tak, aby doprava zde byla co nejefektivnější a nejbezpečnější. Šířka páteřních tras bude sedm metrů a poloměr oblouků 12 metrů.

Velký důraz dali architekti na zeleň, udržitelnost a nakládání s dešťovou vodou. V jižní části budou budovy opatřené trelážovými předstěnami, které ozelení rostliny. Uprostřed areálu, kde je nyní nevyužitá plocha, by měl vzniknout park se stromy a s „náměstíčkem“, které bude sloužit k odpočinku zaměstnanců i pro pořádání firemních a společenských akcí.

Co se týče dešťových vod, ty jsou aktuálně svedené do kanalizace. To dělá problém v místě, kde se napojuje na poddimenzovanou obecní část. Jednou dvakrát za rok při prudších deštích dochází k zaplavování v oblastiželezniční tratě (za bývalou HBZS). To by se v budoucnu mělo změnit.

„Chceme jít cestou vytváření zelených pásů, kde se budou dešťové vody vsakovat. V jižní části pak všechna voda ze střech bude svedena do retenčních nádrží a v sušších měsících poslouží k zalévání zeleně,“ představuje ředitel Kachyňa.

Vše by mělo být hotové do konce roku 2025.  Velkou výzvou bude zvládnout provoz v areálu během rekonstrukce, ale to jsme si koneckonců vyzkoušeli již během let 2015-2016, kdy probíhala první velká revitalizace areálu. 

Martin Beneš
šéfredaktor

Další články

Bentec 450 na plánované generálce

V průběhu prvního čtvrtletí roku 2025 probíhá na soupravě Bentec 450 pětiletá inspekce. Souprava musela přerušit vrtnou kampaň v Maďarsku, kde od minulého roku působí, a realizovat tuto důležitou část pravidelné údržby. Samotná inspekce probíhá převážně v Lužicích a částečně i v Bad Bentheimu a Maďarsku. Po jejím ukončení by souprava BT450 měla být znovu uvedena do provozu a v průběhu dubna znovu pokračovat v projektu.

01.03.2025

Co čeká Drilling v roce 2025?

Rok 2025 přináší pro naše společnosti MND Drilling & Services a MND Germany mnoho nových výzev a projektů jak na domácím trhu, tak i v zahraničí. Současná strategie je zaměřena na posílení naší pozice v oboru a dosažení ambiciózních cílů na vytížení souprav a osádek v souladu s vysokými standardy HSEQ (Health, Safety, Environment, and Quality).

01.02.2025

Likvidace starých vrtů v Berlíně

V létě tohoto roku zahájila společnost MND DS projekt likvidace několika vrtů podzemního zásobníku plynu Berlin Erdgasspeicher (BES), který se nachází přímo v Berlíně. Naše společnost zde využívá soupravu MD 80, kterou operují primárně zaměstnanci MND Germany, čímž se nám podařilo vyjít vstříc požadavku zákazníka na alespoň částečně německy mluvící osádku. Souprava MD 80 se takto navíc po několika letech od svého uvedení do provozu vrátila zpět na zahraniční trh, pro který byla primárně určena.

01.12.2024
Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Přizpůsobit