Místa pro odpočinek a spousta zeleně. Areál v Lužicích se promění v moderní technologický park

Nejen opravit, ale zlepšit po všech stránkách. MND Drilling and Services má plán, jak areál v Lužicích pozvednout – z pohledu funkčního, krajinářského, technologického ale i estetického. Tornádo zde způsobilo škody za vice než čtvrt miliardy korun. Tři roky poté je prakticky vše opravené. Tím to však nekončí. Naopak.

Plánovanou podobu areálu ovlivní také zásadně chystaná dálnice D55, která nahradí silnici první třídy se stejným číslem. Ovšem s tím rozdílem, že zde bude chybět sjezd – severní přístup do lužického areálu tak již nebude možný. Stavět se má mezi lety 2028 a 2032.

„Proto vybudujeme novou nákladní vrátnici pro využívání nového příjezdu do areálu. Změní se také páteřní trasa v rámci obsluhy jednotlivých skladovacích ploch,“ popisuje ředitel MND Drilling and Services René Kachyňa. Společnost skladuje přes 1000 kusů zařízení a další trubní materiál, nároky na logistiku jsou obrovské. Komunikace jsou navržené tak, aby doprava zde byla co nejefektivnější a nejbezpečnější. Šířka páteřních tras bude sedm metrů a poloměr oblouků 12 metrů.

Velký důraz dali architekti na zeleň, udržitelnost a nakládání s dešťovou vodou. V jižní části budou budovy opatřené trelážovými předstěnami, které ozelení rostliny. Uprostřed areálu, kde je nyní nevyužitá plocha, by měl vzniknout park se stromy a s „náměstíčkem“, které bude sloužit k odpočinku zaměstnanců i pro pořádání firemních a společenských akcí.

Co se týče dešťových vod, ty jsou aktuálně svedené do kanalizace. To dělá problém v místě, kde se napojuje na poddimenzovanou obecní část. Jednou dvakrát za rok při prudších deštích dochází k zaplavování v oblastiželezniční tratě (za bývalou HBZS). To by se v budoucnu mělo změnit.

„Chceme jít cestou vytváření zelených pásů, kde se budou dešťové vody vsakovat. V jižní části pak všechna voda ze střech bude svedena do retenčních nádrží a v sušších měsících poslouží k zalévání zeleně,“ představuje ředitel Kachyňa.

Vše by mělo být hotové do konce roku 2025.  Velkou výzvou bude zvládnout provoz v areálu během rekonstrukce, ale to jsme si koneckonců vyzkoušeli již během let 2015-2016, kdy probíhala první velká revitalizace areálu. 

Martin Beneš
šéfredaktor

Další články

Bentec 250 mezi francouzskými vinicemi

Vidět některou ze souprav MND Drilling and Services (MND DS) tyčící se ve vinohradu není nic neobvyklého. Tentokrát byly ale vinice kolem naší soupravy Bentec 250 francouzské, neboť se naše společnost po několika letech vrátila zpátky na francouzský trh.

01.06.2024

Borkovany 8 – pokračování úspěšného ložiska

Areál vrtu Borkovany 8 je poměrně hustě osázen technologií. Soupravu Bentec 350 totiž doplňuje pět kozlíků, jeden produkční kříž těžící plyn a další infrastruktura. Řadu let tu probíhá těžba vydatného borkovanského ložiska a vrt s číslem 8 v tom bude pokračovat. Očekávané zásoby se potvrdily.

01.03.2024
Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Přizpůsobit