Proč je DOPIS, náš nový kompetenční model, důležitý?
Náš nový kompetenční model se jmenuje DOPIS. Proč se jmenuje DOPIS a proč je pro nás důležitý? Zeptali jsme se Milana Duby, výkonného ředitele MND Energie.
Milí kolegové,
nedávno jsme vám představili nový kompetenční model, který jsme nazvali DOPIS – Držíme slovo, Orientace na cíl, Proaktivita, Inovativnost a Spolupráce.
Tento model nevznikl náhodou. Opírá se o naše základní hodnoty, které vyjadřují, kdo jsme a kam směřujeme. DOPIS není jen soubor pravidel chování, ale i kompas, který nám pomůže lépe se orientovat v každodenní práci a rozhodování.
Bude hrát zásadní roli ve všech HR procesech – od náboru nových kolegů, přes jejich rozvoj a vzdělávání, až po odměňování a povyšování. Zároveň věřím, že se stane inspirací pro každého z nás. Pomůže nám nejen dosahovat našich cílů, ale také společně budovat firemní kulturu založenou na důvěře, inovacích a týmové spolupráci.
Aby DOPIS přinesl skutečný užitek, je důležité, aby se stal součástí našeho myšlení i každodenního jednání. Jen společně dokážeme zlepšit firemní kulturu a zároveň upevnit svou pozici na trhu.
Milan Duban, výkonný ředitel
A jak náš DOPIS zní?
Držíme slovo
Důvěryhodnost a etika znamená schopnost dodržovat sliby, jednat s empatií, respektovat ostatní a udržovat vysoké standardy morální integrity.
Orientace na cíl
Orientace na cíle a péče o zákazníky znamená stanovení jasných a dosažitelných cílů, poskytování výjimečné péče zákazníkům nejen kvůli jejich hodnocení, ale i pro skutečné zlepšení hodnoty a úspěchu celé firmy.
Proaktivita
Proaktivní přístup a odhodlání zahrnuje schopnost iniciativně a flexibilně řešit problémy, neustále se osobně rozvíjet, vynakládat maximální úsilí, tvrdě pracovat a aktivně hledat cesty a řešení.
Inovativnost
Inovativní myšlení a odvaha znamená nebát se zkoušet nové a odlišné věci, přijímat zdravou míru rizika i za cenu možných neúspěchů a vždy usilovat o smysluplné výsledky a přidanou hodnotu.
Spolupráce
Spolupráce a sdílení zahrnuje umění efektivně spolupracovat s ostatními, oceňovat týmovou práci, být otevření různým pohledům a nápadům a aktivně sdílet znalosti a zkušenosti.
DOPIS drží na obrázku náš těžař Richard, který je hlavní tváří MND v naší komunikaci. Nenechme se tím ale zmást. Cílem nového kompetenčního modelu je, aby se představitelem hodnot uvedených v DOPISu stal opravdu každý z nás. Postupně si jednotlivé hodnoty proto v seriálu článků představíme a rozebereme, co pro nás uvedené hodnoty znamenají. Sledujte prosím naši interní komunikaci s DOPISem, čekají nás určitě i soutěže o pěkné ceny.
Zdeňka Drahorádová
specialista HR
Tereza Lázenská
brand & communication manager

Další články
Czech Tour 2025: Ohlédnutí za největším etapovým závodem v Česku
Největší český etapový závod Czech Tour letos startoval poprvé v historii z Prahy a během čtyř dnů projel napříč republikou až na vrchol Pusteven. Závodníci najeli celkem 663 kilometrů a překonali 9 209 výškových metrů. MND jako hlavní partner byl u toho nejen s podporou pro startující cyklisty, ale i s doprovodným program pro fanoušky.
S MND získáte z domácí fotovoltaiky maximum, a navíc jistý příjem
Se Solárním účtem od MND získáte ze své domácí fotovoltaiky maximum. Všechny vaše přebytky elektřiny vykoupíme bez omezení a za předem známou cenu. Nově si můžete sjednat službu Flexibilita, se kterou si navíc zajistíte pravidelný příjem. Při využití služby obdržíte na účet minimálně 8 400 Kč ročně za to, že budete souhlasit s řízením vaší baterie a přetoků energie. Na prvních 2 000 zákazníků, kteří stihnou aktivaci v letošním roce, čeká kromě toho bonus 2 000 Kč.
MND v cíli i na pódiu. Závod míru v zeleném
Drama do posledních metrů. Tak by se dal popsat letošní Závod míru, jehož byly MND hlavním partnerem. Mladí cyklisté se do Jeseníků sjeli z 25 zemí celého světa a rozhodlo se až ve finálním sprintu na cílové rovince. Sportovce čekaly čtyři etapy o celkové délce přes 450 kilometrů a převýšení 6800 metrů. Diváci viděli strhující výkony a také loga MND všude tam, kde se něco dělo.