Místa pro odpočinek a spousta zeleně. Areál v Lužicích se promění v moderní technologický park
Nejen opravit, ale zlepšit po všech stránkách. MND Drilling and Services má plán, jak areál v Lužicích pozvednout – z pohledu funkčního, krajinářského, technologického ale i estetického. Tornádo zde způsobilo škody za vice než čtvrt miliardy korun. Tři roky poté je prakticky vše opravené. Tím to však nekončí. Naopak.
Plánovanou podobu areálu ovlivní také zásadně chystaná dálnice D55, která nahradí silnici první třídy se stejným číslem. Ovšem s tím rozdílem, že zde bude chybět sjezd – severní přístup do lužického areálu tak již nebude možný. Stavět se má mezi lety 2028 a 2032.
„Proto vybudujeme novou nákladní vrátnici pro využívání nového příjezdu do areálu. Změní se také páteřní trasa v rámci obsluhy jednotlivých skladovacích ploch,“ popisuje ředitel MND Drilling and Services René Kachyňa. Společnost skladuje přes 1000 kusů zařízení a další trubní materiál, nároky na logistiku jsou obrovské. Komunikace jsou navržené tak, aby doprava zde byla co nejefektivnější a nejbezpečnější. Šířka páteřních tras bude sedm metrů a poloměr oblouků 12 metrů.
Velký důraz dali architekti na zeleň, udržitelnost a nakládání s dešťovou vodou. V jižní části budou budovy opatřené trelážovými předstěnami, které ozelení rostliny. Uprostřed areálu, kde je nyní nevyužitá plocha, by měl vzniknout park se stromy a s „náměstíčkem“, které bude sloužit k odpočinku zaměstnanců i pro pořádání firemních a společenských akcí.
Co se týče dešťových vod, ty jsou aktuálně svedené do kanalizace. To dělá problém v místě, kde se napojuje na poddimenzovanou obecní část. Jednou dvakrát za rok při prudších deštích dochází k zaplavování v oblastiželezniční tratě (za bývalou HBZS). To by se v budoucnu mělo změnit.
„Chceme jít cestou vytváření zelených pásů, kde se budou dešťové vody vsakovat. V jižní části pak všechna voda ze střech bude svedena do retenčních nádrží a v sušších měsících poslouží k zalévání zeleně,“ představuje ředitel Kachyňa.
Vše by mělo být hotové do konce roku 2025. Velkou výzvou bude zvládnout provoz v areálu během rekonstrukce, ale to jsme si koneckonců vyzkoušeli již během let 2015-2016, kdy probíhala první velká revitalizace areálu.
šéfredaktor
Další články
Vylepšili jsme soupravu Bentec 350 – zvýšili jsme nosnost na 418 tun
Naše společnost s potěšením oznamuje významnou modifikaci soupravy Bentec 350, která navýší její nosnost z původních 350 na 418 tun. Tento krok nám umožní lépe reagovat na rostoucí poptávku po těžkých soupravách, která vznikla nejen v oblasti Oil and Gas, ale také v sektoru hlubokých geotermálních vrtů.
Místa pro odpočinek a spousta zeleně. Areál v Lužicích se promění v moderní technologický park
Nejen opravit, ale zlepšit po všech stránkách. MND Drilling and Services má plán, jak areál v Lužicích pozvednout – z pohledu funkčního, krajinářského, technologického ale i estetického. Tornádo zde způsobilo škody za vice než čtvrt miliardy korun. Tři roky poté je prakticky vše opravené. Tím to však nekončí. Naopak.
Krumvíř 3 – čtyři kilometry pod zemí, potenciálně obrovské zásoby
Nejhlubší vrt v Česku za posledních 30 let se těší značné pozornosti médií. Do okolí jihomoravského Krumvíře, kde pracuje Bentec 350, se vypravili zástupci redakcí novin, televizních i rozhlasových stanic. MND pro ně uspořádalo exkurzi, aby mohli svým čtenářům, divákům a posluchačům zprostředkovat, jak vypadá práce na vrtu, který se dostane víc jak čtyři kilometry pod zem.